Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z Vladivostoku domů stopem I

Putování jednoho kluka od Pardubic z Vladivostoku domů stopem. A proč? Protože mu to přišlo jako dobrý nápad.

Stopem z Vladivostoku domů do Čech.

  Dovolte mi, drazí čtenáři, abych Vás před tím, než začnu samotný příběh, seznámil se svou maličkostí. Jmenuji se Vojtěch Marek a pocházím z Heřmanova Městce. Je mi 25 let a stopuji již od 18 let. Toto je moje druhá delší výprava, kterou jsem absolvoval sám.

 

22. červen, 12:00 místního času. Konečně jsem po 9 hodinách v letadle z Moskvy přistál ve Vladivostoku. Krosna dorazila též. Má pouze 14 kilo, limit byl 15. Chybí mi plynová bomba (ta do letadla nesmí), voda a rubly. Díky velkému časovému posunu jsem trochu zmaten. Fakt, že mám od včera nasazeny antibiotika mi taky příliš nepomáhá.

 

Musím najít cestu odsud. Jdu tedy přes parkoviště na hlavní silnici z letiště do Vladivostoku. Rusky jsem naposledy mluvil loni, při stopu do Kyrgyzstánu. Od té doby vůbec. A před tím taky ne. Na střední jsem si vybral jako druhý jazyk francouzštinu. Měl jsem na výběr mezi němčinou, franštinou a ruštinou. Tehdy jsem byl mladší a hloupější a přemýšlel stylem, že Němci-nacisti, Rusové-komunisti. Zkusím tedy Francouze. Fatální chyba. Teď bych si vybral ruštinu.Po 5 minutách mi zastavuje auto. Zjišťuji, že velkou část ruštiny jsem úspěšně zapomněl. Trvá mi několik hodin, než se začnu konečně chytat. Díky štěstí a velké ochotě místních se dostávám vcelku svižně na ostrov Russkij, kousek pod městem. 

 Russkij je ostrov v Japonském moři, vcelku malý, ale sídlí zde Dálnovýchodní univerzita. A je vskutku daleko. Jinak se na ostrově buduje Oceanárium, nic dalšího tu v podstatě není. Ale příroda nádherná. Jeden místní student mě bere do poloviny ostrovu, kde se silnice mění v prašnou cestu. Já mluvím anglicky, on rusky. Rusové mají hezké rčení: ,, Jsem jako pes, rozumím ti, ale říci nic nemohu". Oba to máme stejně, já toho neřeknu moc rusky, on anglicky. 

Ze silnice se vydávám směrem k útesům. Výhledy neuvěřitelné. Citím se jak na konci světa. Obvykle sem jezdí Rusové stanovat, popíjet a vůbec tak do přírody, teď tu ale mnoho lidí není. Po chvíli chůze se ocitám nahoře na útesu. Cítím se dost slabý. Rychle tedy stavím stan a zalézám si dovnitř. Můj stav je lehce depresivní. Nemám na čem si uvařit čaj, tablet je vybitý a telefon(byť tlačítkový) jsem ztratil, asi někde v Moskvě. Vybaluji spacák a jdu spát. 

Můj nocleh

Po pár hodinách se budím. Všude je mlha. A strašná zima. Nemám přehled o čase. Může být 6 ráno. A taky 6 večer. Pěšky se tedy vydávám pryč z ostrova. Musím co nejdřív na sever. Tady se moje zdraví stejně nezlepší. 

 

Po nějaké době se dostávám z prašné cesty na silnici. Včera bylo krásně jasno. Teď je vidět maximálně na 20 metrů. Najednou potkávám vlky. Nejdříve dva. Hned za nimi se objevují další tři. Já stojím na jedné straně silnice, oni na druhé. Koukám na ně a snažím se zachovat klid. Jde to vcelku dobře, člověk si uvědomí, že když zpanikaří, může to špatně dopadnout. V klidu pokračuji dál a očima je stále sleduji. Nůž mám v krosně a kdyby vyběhli, rozhodně ho nestihnu vytáhnout. Jdu opatrně dál, nespěchám. Po chvilce s nimi ztrácím kontakt. Asi se mě báli stejně, jako já jich. Cesta na sever je tedy volná.

 

Pokračování příště. 

Autor: Vojtěch Marek | středa 23.11.2016 21:55 | karma článku: 30,68 | přečteno: 2855x
  • Další články autora

Vojtěch Marek

Pár rad při koupi domu / bytu

Pakliže vás současná krize finančně nezničila a uvažujete o koupi nemovitosti pro svoje bydlení, věnujte výběru o pár minut více. Můžete tím ušetřit spoustu peněz a trápení.

10.3.2021 v 17:18 | Karma: 13,38 | Přečteno: 569x | Diskuse| Hobby

Vojtěch Marek

17 000 km stopem domů z Kamčatky XXIX

Putování jednoho kluka od Pardubic z Kamčatky domů. Stopem. Z Kamčatky přes celou Sibiř, Ural až do Archangelsku. A pak přes Petrohrad a Ukrajinu domů. Poslední díl, s bonusem fotografií z Archangelsku, Vologdy a Petrohradu.

15.12.2019 v 21:43 | Karma: 24,36 | Přečteno: 1400x | Diskuse| Cestování

Vojtěch Marek

17 000 km stopem domů z Kamčatky XXVIII

Putování jednoho kluka od Pardubic z Kamčatky domů. Stopem. Z Kamčatky přes celou Sibiř, Ural až do Archangelsku. A pak přes Petrohrad a Ukrajinu domů. Tentokrát o tvrdém režimu a čumění do telefonu.

12.8.2019 v 7:59 | Karma: 26,60 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Cestování

Vojtěch Marek

17 000 km stopem domů z Kamčatky XXVII

Putování jednoho kluka od Pardubic z Kamčatky domů. Stopem. Z Kamčatky přes celou Sibiř, Ural až do Archangelsku. A pak přes Petrohrad a Ukrajinu domů. O vesničkách na severu a bydlení u cizích lidí.

15.7.2019 v 8:50 | Karma: 27,05 | Přečteno: 821x | Diskuse| Cestování

Vojtěch Marek

17 000 km stopem domů z Kamčatky XXVI

Putování jednoho kluka od Pardubic z Kamčatky domů. Stopem. Z Kamčatky přes celou Sibiř, Ural až do Archangelsku. A pak přes Petrohrad a Ukrajinu domů. Tentokrát o katastrofě, o které se nesmí mluvit.

5.6.2019 v 11:56 | Karma: 24,96 | Přečteno: 1001x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 73
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1314x
Absolvent demografie, cestovatel, muzikant, rodák z Heřmanova Městce a místopředseda Mladých křesťanských demokratů.