Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hromadná doprava - proč do ní neinvestujeme víc?

12. 04. 2017 14:50:49
Ve společnosti roste nespokojenost s politiky a politikou obecně. Není divu. Mnohem více se řeší adopce dětí homosexuálními páry, než reálná témata, která lidi zajímají.

Co vyčítáte nejvíce vládám po roce 1989? Korupci? Kuponovou privatizaci? Já osobně zanedbání rozvoje infrastruktury. K dálnicím a dálniční síti se vyjadřovat nechci, už jen kvůli tomu, že nejsem vlastníkem řidičského průkazu. Ale železnice... to je něco jiného. Díky tomu, že jsem synem strojvedoucího, jsem projel v podstatě celou naši republiku vlakem. A musím ČD přiznat jedno. Za poslední roky se dost zlepšila. To je ovšem hlavně zásluha konkurence, protože na tratích, kde konkurence není, je to stále stejně hrozné. Ale ani k ČD se vyjadřovat nechci. Chci se zamyslet nad stavem železniční sítě jako takové.

Poslední nová železniční trať na našem území byla dostavěna v roce 1953. To je vpravdě už 64 let. Shodou okolností je má babička stejně stará. Jak se to mohlo stát? Copak už železnice dosáhla svého technologického vrcholu? Ne, nedosáhla. Nové technologie stále vznikají. Např. šinkansen v Japonsku. Zde se jen na skok zastavme. Protože zatímco v Česku je maximálka 160 km/h, tak v Japonsku už vyřazují soupravy, které jezdí ,,pouze" 210 km/h. Jsou už zkrátka zastaralé. Co bychom za takové soupravy a takovou trať dali tady v Čechách, že. Francie s TGV a Německo se svými rychlovlaky uhání až 300 km/h.

Jistě, stavba vysokorychlostní železnice něco stojí. A není to málo. V Německu platili kolem 600 milionů na za kilometr. V Čechách je terén podobný, tudíž by to mělo vycházet obdobně, snad. Kdysi jsme bývali světovou železniční velmocí. Hustá železniční síť, pravidelná spojení. Bohužel od té doby se svět změnil. České železnice se však téměř nezměnily. Pakliže chceme méně aut a čistší vzduch, musíme taky na to mít potřebnou infrastrukturu. Možná, že kdyby Zelení(kteří tvrdí, že prosazují ekologičtější způsoby dopravy) tehdy ve vládě řešili podstatné věci jako např. železnici a nešli na ruku solárním baronům, mohli jsme už mít postavených prvních pár kilometrů nové železnice.

Situace je však v současnosti taková, že se nic nestaví a v dohledné době stavět nebude.A je to vina všech vlád po roce 1989. V Brně ale plánují hyperloop do Vidně. Tak aspoň něco.

Autor: Vojtěch Marek | středa 12.4.2017 14:50 | karma článku: 29.30 | přečteno: 1939x

Další články blogera

Vojtěch Marek

Teror a slepota - kdy Evropa prohlédne?

První známější útoky např. v Paříži šokovaly Evropu. Teď už se kvůli nim vzrušuje jen málokdo. Jak je možné, že státy EU rezignovaly na základní službu svým občanům?

8.6.2017 v 10:14 | Karma článku: 37.58 | Přečteno: 1432 | Diskuse

Vojtěch Marek

Neničme ŘOPíky, neničme historii

Parta ,,umělců" z Moravy dostala báječný nápad. Uříznout kus prvorepublikového bunkru a nazvat to uměním.

4.5.2017 v 16:29 | Karma článku: 34.01 | Přečteno: 1322 | Diskuse

Vojtěch Marek

Česko? Nejlepší země k žití.

Je někde na světě místo, kde se člověku může žít lépe, než u nás? Domnívám se, že rozhodně ne. Važme si země, kde žijeme.

13.4.2017 v 9:59 | Karma článku: 27.58 | Přečteno: 789 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Katarína Lorenčíková

V klube frfľošov...

Niekedy sa bavím na tom, čo vidím.... neviem však či sa mám smiať (-: alebo plakať )-: Jem... a vidím 3 ženy. Totálne frfľošky...

24.9.2017 v 21:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 79 | Diskuse

Irena Fuchsová

Jak jsem opravila automatickou pračku

Když se nám rozbijí naši pomocníci v domácnosti, není to otázka jedné vteřiny. Že nejsou v pořádku nám nějaký čas signalizují. I víko mé pračky začalo před měsícem při zavírání vrzat, a já to ignorovala....

24.9.2017 v 20:11 | Karma článku: 10.77 | Přečteno: 253 | Diskuse

Alena Kulhavá

Čína jako příklad budoucnosti v kultuře, velký otazník v konzumu a odstrašující příklad

v lidských právech a týrání lidí a zatím i v ekologii a také v obchodní charakterové beztvarosti, otazník v bezpečnosti. Kým bude Čína za 30 let a co se od ní můžeme naučit dnes?Jaké výzvy přinášejí Arabové? Jaké černoši?

24.9.2017 v 19:31 | Karma článku: 6.42 | Přečteno: 247 |

Hatem Berrezouga

Válka symbolů: půlměsíc, aneb když se muslim klaní k satanovi! Část. 2

„Představme si na chvíli, že by se to stalo naopak. Že by Lidl například vymazal půlměsíc na islámské sakrální stavbě. Co by následovalo?" Zněla otázka.

24.9.2017 v 19:04 | Karma článku: 12.75 | Přečteno: 421 |

Vojtěch Halamíček

Nepovedená debata o šátcích

O šatcích, hidžábech a burkách toho bylo napsáno a řečeno hodně, nicméně málo z toho se týká skutečné podstaty problému.

24.9.2017 v 18:00 | Karma článku: 28.96 | Přečteno: 644 | Diskuse
Počet článků 39 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1026

Student demografie, cestovatel, muzikant, rodák z Heřmanova Městce, začínající politik se zájmem o historii a veřejné dění. Též místopředseda Mladých křesťanských demokratů.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.