Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hromadná doprava - proč do ní neinvestujeme víc?

12. 04. 2017 14:50:49
Ve společnosti roste nespokojenost s politiky a politikou obecně. Není divu. Mnohem více se řeší adopce dětí homosexuálními páry, než reálná témata, která lidi zajímají.

Co vyčítáte nejvíce vládám po roce 1989? Korupci? Kuponovou privatizaci? Já osobně zanedbání rozvoje infrastruktury. K dálnicím a dálniční síti se vyjadřovat nechci, už jen kvůli tomu, že nejsem vlastníkem řidičského průkazu. Ale železnice... to je něco jiného. Díky tomu, že jsem synem strojvedoucího, jsem projel v podstatě celou naši republiku vlakem. A musím ČD přiznat jedno. Za poslední roky se dost zlepšila. To je ovšem hlavně zásluha konkurence, protože na tratích, kde konkurence není, je to stále stejně hrozné. Ale ani k ČD se vyjadřovat nechci. Chci se zamyslet nad stavem železniční sítě jako takové.

Poslední nová železniční trať na našem území byla dostavěna v roce 1953. To je vpravdě už 64 let. Shodou okolností je má babička stejně stará. Jak se to mohlo stát? Copak už železnice dosáhla svého technologického vrcholu? Ne, nedosáhla. Nové technologie stále vznikají. Např. šinkansen v Japonsku. Zde se jen na skok zastavme. Protože zatímco v Česku je maximálka 160 km/h, tak v Japonsku už vyřazují soupravy, které jezdí ,,pouze" 210 km/h. Jsou už zkrátka zastaralé. Co bychom za takové soupravy a takovou trať dali tady v Čechách, že. Francie s TGV a Německo se svými rychlovlaky uhání až 300 km/h.

Jistě, stavba vysokorychlostní železnice něco stojí. A není to málo. V Německu platili kolem 600 milionů na za kilometr. V Čechách je terén podobný, tudíž by to mělo vycházet obdobně, snad. Kdysi jsme bývali světovou železniční velmocí. Hustá železniční síť, pravidelná spojení. Bohužel od té doby se svět změnil. České železnice se však téměř nezměnily. Pakliže chceme méně aut a čistší vzduch, musíme taky na to mít potřebnou infrastrukturu. Možná, že kdyby Zelení(kteří tvrdí, že prosazují ekologičtější způsoby dopravy) tehdy ve vládě řešili podstatné věci jako např. železnici a nešli na ruku solárním baronům, mohli jsme už mít postavených prvních pár kilometrů nové železnice.

Situace je však v současnosti taková, že se nic nestaví a v dohledné době stavět nebude.A je to vina všech vlád po roce 1989. V Brně ale plánují hyperloop do Vidně. Tak aspoň něco.

Autor: Vojtěch Marek | středa 12.4.2017 14:50 | karma článku: 29.30 | přečteno: 1934x

Další články blogera

Vojtěch Marek

Teror a slepota - kdy Evropa prohlédne?

První známější útoky např. v Paříži šokovaly Evropu. Teď už se kvůli nim vzrušuje jen málokdo. Jak je možné, že státy EU rezignovaly na základní službu svým občanům?

8.6.2017 v 10:14 | Karma článku: 37.54 | Přečteno: 1405 | Diskuse

Vojtěch Marek

Neničme ŘOPíky, neničme historii

Parta ,,umělců" z Moravy dostala báječný nápad. Uříznout kus prvorepublikového bunkru a nazvat to uměním.

4.5.2017 v 16:29 | Karma článku: 34.01 | Přečteno: 1297 | Diskuse

Vojtěch Marek

Česko? Nejlepší země k žití.

Je někde na světě místo, kde se člověku může žít lépe, než u nás? Domnívám se, že rozhodně ne. Važme si země, kde žijeme.

13.4.2017 v 9:59 | Karma článku: 26.79 | Přečteno: 759 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Gayer

Vlevo Putin, vpravo Donald

Jaký by to byl život bez přátel? Pochopitelně myslím ty "opravdové", kteří ví nejlíp, co právě potřebujeme, jak máme žít a co nedělat. A ti udělají opravdu všechno pro to, abychom byli šťastní. Za každou cenu....!

23.7.2017 v 14:22 | Karma článku: 16.92 | Přečteno: 332 | Diskuse

Pavel Vávra

Paralela s úpadkem starého Říma??

Národu místo odměrek obilí rozdělujeme štědré sociální dávky a jsme v situaci že za to už ani není vděčný. Je ukřivděný že je to málo.Namísto amfiteátru plného brutality nabízíme televizi. Brutalita sice až domů, ovšem až po 22h.

23.7.2017 v 12:08 | Karma článku: 32.66 | Přečteno: 938 | Diskuse

Jiří Turner

Ortodoxní muslimové jako Svědci Jehovovi

U nás prý žije 22 tisíc muslimů, při sčítání obyvatel se však k islámu hlásilo jen 3400 jedinců. Představa o nich bývá dost vzdálena realitě. Nechodí do mešity, často pijí alkohol, mají rádi psi a někteří propadli vepřové pečeni.

23.7.2017 v 9:37 | Karma článku: 8.47 | Přečteno: 749 | Diskuse

Zdenek Horner

Svět podle Daliborka po projekci

Se směsicí zvědavosti i obav jsem vyrazil do kina na inkriminovaný reality document. Peripetie filmu jsou již dostatečně známy. Zaměřil jsem se spíše na hlubší otázky, které „artefakt“ klade a na souvislosti s @Matějem Fedora Gála

23.7.2017 v 3:41 | Karma článku: 14.54 | Přečteno: 1708 | Diskuse

Pavel Bacík

Myšlenky ze záhrobí

Když jsem byl malý , pracovala matka jako pečovatelka.Po návratu ze školy jsem jí chodíval pomáhat. Většinou mi při tom Ti moji "adoptivní" prarodiče vyprávěli, co zažili a co si myslí že je v životě nej......

22.7.2017 v 23:16 | Karma článku: 14.72 | Přečteno: 449 | Diskuse
Počet článků 39 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1013

Student demografie, cestovatel, muzikant, rodák z Heřmanova Městce, začínající politik se zájmem o historii a veřejné dění. Též místopředseda Mladých křesťanských demokratů.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.