Hromadná doprava - proč do ní neinvestujeme víc?

Ve společnosti roste nespokojenost s politiky a politikou obecně. Není divu. Mnohem více se řeší adopce dětí homosexuálními páry, než reálná témata, která lidi zajímají.

Co vyčítáte nejvíce vládám po roce 1989? Korupci? Kuponovou privatizaci? Já osobně zanedbání rozvoje infrastruktury. K dálnicím a dálniční síti se vyjadřovat nechci, už jen kvůli tomu, že nejsem vlastníkem řidičského průkazu. Ale železnice... to je něco jiného. Díky tomu, že jsem synem strojvedoucího, jsem projel v podstatě celou naši republiku vlakem. A musím ČD přiznat jedno. Za poslední roky se dost zlepšila. To je ovšem hlavně zásluha konkurence, protože na tratích, kde konkurence není, je to stále stejně hrozné. Ale ani k ČD se vyjadřovat nechci. Chci se zamyslet nad stavem železniční sítě jako takové. 

Poslední nová železniční trať na našem území byla dostavěna v roce 1953. To je vpravdě už 64 let. Shodou okolností je má babička stejně stará. Jak se to mohlo stát? Copak už železnice dosáhla svého technologického vrcholu? Ne, nedosáhla. Nové technologie stále vznikají. Např. šinkansen v Japonsku. Zde se jen na skok zastavme. Protože zatímco v Česku je maximálka 160 km/h, tak v Japonsku už vyřazují soupravy, které jezdí ,,pouze" 210 km/h. Jsou už zkrátka zastaralé. Co bychom za takové soupravy a takovou trať dali tady v Čechách, že. Francie s TGV a Německo se svými rychlovlaky uhání až 300 km/h. 

Jistě, stavba vysokorychlostní železnice něco stojí. A není to málo. V Německu platili kolem 600 milionů na za kilometr. V Čechách je terén podobný, tudíž by to mělo vycházet obdobně, snad. Kdysi jsme bývali světovou železniční velmocí. Hustá železniční síť, pravidelná spojení. Bohužel od té doby se svět změnil. České železnice se však téměř nezměnily. Pakliže chceme méně aut a čistší vzduch, musíme taky na to mít potřebnou infrastrukturu. Možná, že kdyby Zelení(kteří tvrdí, že prosazují ekologičtější způsoby dopravy) tehdy ve vládě řešili podstatné věci jako např. železnici a nešli na ruku solárním baronům, mohli jsme už mít postavených prvních pár kilometrů nové železnice. 

Situace je však v současnosti taková, že se nic nestaví a v dohledné době stavět nebude.A je to vina všech vlád po roce 1989. V Brně ale plánují hyperloop do Vidně. Tak aspoň něco.

 

 

 

 

Autor: Vojtěch Marek | středa 12.4.2017 14:50 | karma článku: 29,76 | přečteno: 2032x
  • Další články autora

Vojtěch Marek

Pár rad při koupi domu / bytu

10.3.2021 v 17:18 | Karma: 13,38