Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Naivně jsem nedávno do diskuse napsala - "Jsem celým srdcem Moravanka".

To jsem to schytala! Byla to ode mě málem vlastizrada. Nepomohlo vysvětlování, že jsem hrdá na naše kroje, písničky a pracovité lidi. Jsem rozbíječka naší už tak malé republiky, Měla bych si to prý v hlavě srovnat.

Srovnala jsem si to - jsem celým srdcem Moravanka.[>-]

1 0
možnosti

"drtivou většinu, která odmítá nekontrolovaný příval migrantů" tím, že jsou ochotni kliknout na "like" IvČRN, ale tím to končí. Členská základna BPI nedosáhla ani půl promile. Nebo kdyby těch 100 000 přízniců vstoupilo do kterékoli existující strany, tak by ji mohli bez problému převzít (např. socdem mají jen zhruba 20 000 členů).

0 0
možnosti

Napsáno hezky. Provokativně se ale vymezím proti závěru : postoj proti hromadné migraci muslimů nemá s vlastenectvím nic společného. To je prostě racionální úvaha, s kterou se také ztotožňuji.

Vlastenectví je ohleduplnost k naší přírodě, zájem o vlastní dějiny, ochota přiložit nezištně ruku k dílu, hledání pravdy a spravedlnosti, úcta k mateřskému jazyku. A v neposlední řadě zájem o vlastní lidi - tedy ty, co jsou v naší blízkosti.

3 0
možnosti
Foto

K tomu, abychom byli vlastenci a vážili si své minulosti, máme na hřbitovech málo padlých.

Poláci jeli proti německým tankům na koních, s šavlí nad hlavou, mnoho jich padlo. Ale dnes mohou být na co hrdi.

A ti, co mají dnes plnou hubu vlastenčení a národa, ti první by zalezli.

2 0
možnosti

To bylo poté, co jim Hitler vypověděl smlouvu.

0 0
možnosti

Problém pojmu je, že je zneužíván póvlem. Vlastenec je někdo, kdo je hrdý na historii, umění, tradice nebo vědecké úspěchy. V poslední době se tím slovem zaklínají často spíš nacionalisti. Pokaždé, když se tím pojmem dnes někdo ohání, tak je to buď propagátor autoritativního Ruska, nebo primitiv, který neumí pořádně česky. Já si vlastence představuju jako někoho typu Jungmanna, Dobrovského nebo Palackého.

7 3
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS