Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a15r39o59s75l59a48v 54P74a91k82o33s48t65a 7373205852217

nedávno jsme nějakou trať dostavěli, ne? do Mošnova na letiště ;-)

0/0
13.4.2017 13:33

S47t57a86n49i13s57l60a88v 56L74á41t72a44l 8638967531731

Ano. Odhaduji to na celé 2-3km ! ;-D

0/0
18.4.2017 9:23
Foto

J88a55n 51Ř86e31h26á75č30e18k 7980756121715

Dobrý blog. Vzhledem ke zvyšujícímu se přelidnění si myslím, že jiné řešení než hromadná doprava není (tedy alespoň do doby než se nám podaří najít Cimrmanův nákres teleportačního sprchového koutu)... R^

0/0
13.4.2017 3:40

F98r61a39n47t27i93š57e59k 57P51e20t71r12í87k 6655281264501

Malthus je symbolem varování lidstva před přemnožením v 18. století ...

Koncem 19. století byly jedním z největších problémů velkých měst koňské bobky. Výpočty ukazovaly, že rostoucí města se utopí v hnoji. Odborníci navrhovali řešení ...

Začátkem 70. let 20 století odborníci varovali před přicházející dobou ledovou ...

Pak nás varovali odborníci před hrozným DDT, pak nebezpečnými freony ...

Dnes se těmto blbostem smějeme.

0/0
13.4.2017 7:44
Foto

B59r14o11n39i65s21l32a90v 15G10a28b86r81y39š 2802569971

Hromadné dopravě jsem věnoval posledních 17 let života, v posledních 5 letech na vědecké úrovni.

Lapidárně řečeno jsem zjistil to, že velmi mnoho lidí ještě pořád považuje veřejnou dopravu (kromě letecké) za socku, od které si umažou ruce, kde jim kdosi něco ukradne, kde to smrdí, kde se mačkají a tak dále. Zároveň ve svém uvažování o budoucím bydlišti nejdou do takové hloubky, aby dokázali předvídat, jak jejich každodenní cesta za povinnostmi a zábavou bude náročná a jak moc je to ovlivní. Mnohem raději budou ucpávat ulice auty, protože si tam mohou pustit rádio a klimatizaci. Přitom už nevidí, kolik peněz jejich provoz stojí na to, jakou část denní doby je využíváno. Přiznám se, že jsem až moc líný na to, abych měl auto. Ale o tom se můžu rozepsat jinde.

Základem je kvalitní hromadná doprava ve městech. Není ve městě tolik místa, aby měl každý auto. Proto se zhruba ve městech od 10 tis. obyvatel zřizuje MHD, ale každý stát má jiné limity. V Basileji ve Švýcarsku, která je počtem obyvatel shodná s Plzní, je asi dvakrát tak větší objem hromadné dopravy než v Plzni. Pokud bude MHD kvalitní, lidé ji budou vyhledávat a nebudou marnit čas v kolonách, které nikomu neprospívají.

Je třeba se tedy zasadit o to, aby lidé hromadnou dopravu vyhledávali. A když první krok neudělají lidé (protože je tam nelze nutit násilím), musí jej logicky udělat stát potažmo města. Jenže města kašlou na nějaké zefektivnění dopravy. V Praze už dávno měla být čtvrtá trasa metra nebo tramvaje do Bohnic. Na Kladně, v Havířově nebo v Třebíči by dávno měly jezdit trolejbusy. Na Ostravsku by se měla zvětšit tramvajová a trolejbusová síť, zejména do Orlové, která má s Ostravou doslova tragické spojení. V celé republice by měl platit jednotný tarif, ať už jedu kýmkoliv a čímkoliv. A to nemluvě o vysokorychlostních tratích. Argument, že je naše země malá, je hloupý, neboť nejsme ostrovem v širém moři. Jestliže jsou mezinárodní dálnice, pak by i VRT měly být celoevropským projektem.

+4/0
12.4.2017 20:13

J38a11r45a 12R67a15n56k 1941976919391

Proto maji velka mesta na jinych kontinentech velka parkoviste na periferii a hromadnou dopravu z techto parkovist a autobusy maji nosice pro kola, to snad u nas take....

0/0
12.4.2017 20:40
Foto

B78r16o13n28i29s43l57a85v 31G48a56b37r17y61š 2822359671

Jsme sice Češi, ale také jsme Češi. Všechno, co funguje, se prostě musí zničit. Z jakého důvodu jsou počmárané tramvaje a poškrábaná skla? Proč se neistaluje víc automatů na jízdenky? Proč nemůžou být zastávky pěkné s moderními přístřešky a aplikuje se provedení "antivandal"?

Takovým by to chtělo trochu přivřít kyslík.

0/0
12.4.2017 21:03

P51e51t91r 83L29a57n83g70e27r 6215585680982

zajímavé, v podstatě byste o tom mohl napsat i samostatný blog

0/0
13.4.2017 15:01
Foto

B70r59o64n36i92s23l70a48v 79G77a21b60r23y50š 2522789951

Uvažoval jsem o tom. Určitě by mě to bavilo. Ale pak bych se dočetl, jaké kraviny jsem to vlastně vymyslel, že jsem dopravní teoretik, že tomu nerozumím a dopravní praktici tomu rozumějí víc.

0/0
13.4.2017 15:14

F54r40a96n93t21i71š33e86k 36P24e28t97r71í58k 6855671194891

Investujte, ale ze svého.

Netahejte do toho násilím daňové poplatníky. Založte si firmu, sežeňte kapitál a hurá do toho. Budu Vám držet palce.

+1/−2
12.4.2017 17:26
Foto

B87r37o46n11i28s97l73a37v 80G52a14b50r46y33š 2572769681

Ne. Veřejná hromadná doprava osob je služba státu veškeré veřejnosti. A zejména těm, kteří z nějakého důvodu nemohou nebo nechtějí použít auto.

+2/0
12.4.2017 20:14

J78a71r54a 40R61a69n25k 1301886829211

Zajimave, ze se prave v teto diskusi vubec nemysli na duchodce a invalidy, kteri obcas svuj ridicak musi odevzdat.

0/0
12.4.2017 20:39
Foto

B65r58o22n88i63s63l83a69v 15G65a12b60r91y92š 2732599591

Pro někoho tato skupina lidí neexistuje a bezbariérovost VHOD se dělá jen tak z plezíru.

0/0
12.4.2017 21:01

F55r71a24n57t34i35š37e90k 50P21e26t82r15í49k 6585821524471

To je ale úplně jiné téma.

Ale budiž. Pokud zrušíme krajské dotace mimo sociálních a zrušíme ČNB, tak se můžou důchody hned zvednout o 100 % a není potřebné žádné násilí pro řešení veřejné hromadné dopravy důchodců.

0/0
13.4.2017 7:38

F97r40a47n90t33i44š92e22k 83P18e65t87r38í10k 6765311564391

Takže násilí, to je pravé řešení veřejné hromadné dopravy.

:-/

0/0
13.4.2017 7:35
Foto

B32r65o93n43i64s63l38a35v 91G29a93b49r28y55š 2522449901

Ne.

0/0
13.4.2017 8:14

F16r21a56n40t76i65š10e89k 43P78e65t12r59í94k 6765481804601

Navrhujete například:

"V celé republice by měl platit jednotný tarif, ať už jedu kýmkoliv a čímkoliv."

:-/

To se dá uskutečnit buď použitím nějaké formy násilí proti spoluobčanům nebo můžete založit firmu, která to použije jako ekonomický model podnikání. Variantu dvě asi uskutečnit nechcete, takže logicky navrhujete použít násilí.

0/0
13.4.2017 8:33

J95o17s74e74f 53C57h68ý80l64e85k 5917887719470

Mi rychlost 160 stačí. Život nejsou dostihy.

+2/0
12.4.2017 16:45
Foto

H19o54n33z86a 65P32r20o18v63a66z97n62í47k 8918231627917

Choďte pěšky.

0/−1
12.4.2017 17:00

P89e33t77r 14L62a40n20g13e81r 6645325180412

Rv

0/0
13.4.2017 15:02

V19l78a91d73i22m86í56r 67K92r57y72c40h83t63á65l89e89k 4702279267932

No, adopce dětí homosexuálními páry je až moc reálné téma. Určitě důležitější než hyperloop z Brna do Vídně.

+1/−2
12.4.2017 16:29

J77a35n 79H57r84u75z29a 8344348229167

No, mladý pane Japonsko nebo Německo je ekonomicky trošinku jinde než ČR. Takže moře miliard, které se nacpaly do obnovy železniční sítě, která zdaleka není tak důležitá jako silně zanedbávaná silniční je maximum možného. Hyperloop v Brně bude asi tak jako brněnské metro. V řečích politiků. Rozpočet naší republiky je srovnatelný s obratem jediné německé firmy např. E.ON. Na rozdíl třeba od USA je naše hromadná doprava na slušné úrovni.

+1/−1
12.4.2017 15:21

J36a97n 44S89ý31k38o22r30a 1887786129760

No, pane Hrůza, vlastně máte pravdu. My jsme malí, chudí, připokakaní ....

+1/−1
12.4.2017 15:59
Foto

V20l20a15d66i79m28í27r 98Š42ť27a69s90t61n97ý 1941856175973

Opravdu si myslíte, že na našich 400km na délku potřebujeme vlak parametrů TGV? Ještě tak kdyby ta trať byla součástí mezinárodní trasy napříč Evropou, jinak ne.

0/0
12.4.2017 17:31

J81a26n 38R47á15ž 1719563384910

Také mám problém s podporou prosazování zvyšování rychlosti rychlíků nad 200km, mimo jedné páteřní transevropské trati, jejíž výstavbu bychom si opravdu zasloužili, ale ještě větší problémy mám s tím, že expresní rychlík z Brna do Prahy stojí v každém malém městečku, v Pardubicích má už 10 minut zpoždění a kousek před Prahou zuřím u okna stojícího vlaku. Jinak: Je mi celkem lhostejné, zda jízdní doba rychlíku z Brna do Prahy je 2,30h nebo 1,55h, čehož se dá dosáhnout redukcí zastávek, ale není mi lhostejné, že se na tuto jízdní dobu nemohu spolehnout.

+2/0
12.4.2017 19:54
Foto

B54r79o95n87i80s56l46a10v 55G18a65b18r29y66š 2422879191

Jakých "našich 400 km"? Proč pořád uvažujete jen v parametrech ČR? Kontinent, jehož jsme součástí, je mnohem větší. Dálnice taky nekončí na hranicích státu.

0/0
12.4.2017 21:20
Foto

V97l12a71d60i46m59í32r 92Š92ť93a77s38t92n76ý 1291736565693

Pane Gabryši...Ještě tak kdyby ta trať byla součástí mezinárodní trasy napříč Evropou...zkuste číst příspěvky až do konce

0/0
13.4.2017 10:11
Foto

B69r49o72n89i93s72l26a48v 49G17a52b72r60y29š 2282479391

Samozřejmě čtu. Divím se právě tomu, proč jste vůbec napsal "našich 400 km".

0/0
13.4.2017 10:40





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.