Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a29r81o42s57l19a27v 51P78a86k16o68s44t74a 7183175792777

nedávno jsme nějakou trať dostavěli, ne? do Mošnova na letiště ;-)

0/0
13.4.2017 13:33

S98t35a38n12i44s57l39a90v 69L84á28t30a39l 8608797751451

Ano. Odhaduji to na celé 2-3km ! ;-D

0/0
18.4.2017 9:23
Foto

J80a78n 11Ř38e49h60á65č76e10k 7220606181705

Dobrý blog. Vzhledem ke zvyšujícímu se přelidnění si myslím, že jiné řešení než hromadná doprava není (tedy alespoň do doby než se nám podaří najít Cimrmanův nákres teleportačního sprchového koutu)... R^

0/0
13.4.2017 3:40

F64r40a83n59t13i72š91e26k 47P83e28t28r56í65k 6595651764171

Malthus je symbolem varování lidstva před přemnožením v 18. století ...

Koncem 19. století byly jedním z největších problémů velkých měst koňské bobky. Výpočty ukazovaly, že rostoucí města se utopí v hnoji. Odborníci navrhovali řešení ...

Začátkem 70. let 20 století odborníci varovali před přicházející dobou ledovou ...

Pak nás varovali odborníci před hrozným DDT, pak nebezpečnými freony ...

Dnes se těmto blbostem smějeme.

0/0
13.4.2017 7:44
Foto

B63r97o71n84i97s98l97a95v 88G50a77b80r38y77š 2192769571

Hromadné dopravě jsem věnoval posledních 17 let života, v posledních 5 letech na vědecké úrovni.

Lapidárně řečeno jsem zjistil to, že velmi mnoho lidí ještě pořád považuje veřejnou dopravu (kromě letecké) za socku, od které si umažou ruce, kde jim kdosi něco ukradne, kde to smrdí, kde se mačkají a tak dále. Zároveň ve svém uvažování o budoucím bydlišti nejdou do takové hloubky, aby dokázali předvídat, jak jejich každodenní cesta za povinnostmi a zábavou bude náročná a jak moc je to ovlivní. Mnohem raději budou ucpávat ulice auty, protože si tam mohou pustit rádio a klimatizaci. Přitom už nevidí, kolik peněz jejich provoz stojí na to, jakou část denní doby je využíváno. Přiznám se, že jsem až moc líný na to, abych měl auto. Ale o tom se můžu rozepsat jinde.

Základem je kvalitní hromadná doprava ve městech. Není ve městě tolik místa, aby měl každý auto. Proto se zhruba ve městech od 10 tis. obyvatel zřizuje MHD, ale každý stát má jiné limity. V Basileji ve Švýcarsku, která je počtem obyvatel shodná s Plzní, je asi dvakrát tak větší objem hromadné dopravy než v Plzni. Pokud bude MHD kvalitní, lidé ji budou vyhledávat a nebudou marnit čas v kolonách, které nikomu neprospívají.

Je třeba se tedy zasadit o to, aby lidé hromadnou dopravu vyhledávali. A když první krok neudělají lidé (protože je tam nelze nutit násilím), musí jej logicky udělat stát potažmo města. Jenže města kašlou na nějaké zefektivnění dopravy. V Praze už dávno měla být čtvrtá trasa metra nebo tramvaje do Bohnic. Na Kladně, v Havířově nebo v Třebíči by dávno měly jezdit trolejbusy. Na Ostravsku by se měla zvětšit tramvajová a trolejbusová síť, zejména do Orlové, která má s Ostravou doslova tragické spojení. V celé republice by měl platit jednotný tarif, ať už jedu kýmkoliv a čímkoliv. A to nemluvě o vysokorychlostních tratích. Argument, že je naše země malá, je hloupý, neboť nejsme ostrovem v širém moři. Jestliže jsou mezinárodní dálnice, pak by i VRT měly být celoevropským projektem.

+4/0
12.4.2017 20:13

J97a76r29a 72R72a39n64k 1411276199301

Proto maji velka mesta na jinych kontinentech velka parkoviste na periferii a hromadnou dopravu z techto parkovist a autobusy maji nosice pro kola, to snad u nas take....

0/0
12.4.2017 20:40
Foto

B13r10o26n43i45s52l53a71v 91G55a85b60r14y75š 2122749681

Jsme sice Češi, ale také jsme Češi. Všechno, co funguje, se prostě musí zničit. Z jakého důvodu jsou počmárané tramvaje a poškrábaná skla? Proč se neistaluje víc automatů na jízdenky? Proč nemůžou být zastávky pěkné s moderními přístřešky a aplikuje se provedení "antivandal"?

Takovým by to chtělo trochu přivřít kyslík.

0/0
12.4.2017 21:03

P12e89t49r 47L88a12n10g78e40r 6445345980552

zajímavé, v podstatě byste o tom mohl napsat i samostatný blog

0/0
13.4.2017 15:01
Foto

B43r67o80n86i67s47l77a63v 94G42a65b32r84y73š 2522909681

Uvažoval jsem o tom. Určitě by mě to bavilo. Ale pak bych se dočetl, jaké kraviny jsem to vlastně vymyslel, že jsem dopravní teoretik, že tomu nerozumím a dopravní praktici tomu rozumějí víc.

0/0
13.4.2017 15:14

F67r95a37n88t71i24š29e80k 65P20e24t43r66í22k 6195471924101

Investujte, ale ze svého.

Netahejte do toho násilím daňové poplatníky. Založte si firmu, sežeňte kapitál a hurá do toho. Budu Vám držet palce.

+1/−2
12.4.2017 17:26
Foto

B51r92o33n88i43s37l90a48v 93G16a80b65r26y36š 2362489741

Ne. Veřejná hromadná doprava osob je služba státu veškeré veřejnosti. A zejména těm, kteří z nějakého důvodu nemohou nebo nechtějí použít auto.

+2/0
12.4.2017 20:14

J65a12r27a 53R94a66n66k 1861806669491

Zajimave, ze se prave v teto diskusi vubec nemysli na duchodce a invalidy, kteri obcas svuj ridicak musi odevzdat.

0/0
12.4.2017 20:39
Foto

B61r75o53n22i47s79l51a48v 74G44a17b92r60y79š 2752349731

Pro někoho tato skupina lidí neexistuje a bezbariérovost VHOD se dělá jen tak z plezíru.

0/0
12.4.2017 21:01

F83r54a96n16t40i72š43e80k 89P81e97t96r66í31k 6565551344971

To je ale úplně jiné téma.

Ale budiž. Pokud zrušíme krajské dotace mimo sociálních a zrušíme ČNB, tak se můžou důchody hned zvednout o 100 % a není potřebné žádné násilí pro řešení veřejné hromadné dopravy důchodců.

0/0
13.4.2017 7:38

F42r40a37n52t78i55š83e10k 10P31e94t34r91í25k 6895421224961

Takže násilí, to je pravé řešení veřejné hromadné dopravy.

:-/

0/0
13.4.2017 7:35
Foto

B22r52o54n45i79s78l66a89v 69G50a77b76r84y46š 2152559761

Ne.

0/0
13.4.2017 8:14

F90r43a55n11t28i60š55e72k 43P58e94t57r15í81k 6755881434581

Navrhujete například:

"V celé republice by měl platit jednotný tarif, ať už jedu kýmkoliv a čímkoliv."

:-/

To se dá uskutečnit buď použitím nějaké formy násilí proti spoluobčanům nebo můžete založit firmu, která to použije jako ekonomický model podnikání. Variantu dvě asi uskutečnit nechcete, takže logicky navrhujete použít násilí.

0/0
13.4.2017 8:33

J21o55s87e93f 56C73h22ý64l23e58k 5317547199860

Mi rychlost 160 stačí. Život nejsou dostihy.

+2/0
12.4.2017 16:45
Foto

H86o68n23z50a 78P51r21o34v93a88z17n44í17k 8948211457957

Choďte pěšky.

0/−1
12.4.2017 17:00

P11e95t13r 56L43a31n13g48e97r 6365155940412

Rv

0/0
13.4.2017 15:02

V23l22a14d84i69m28í22r 62K48r64y17c10h31t93á15l49e39k 4142699127232

No, adopce dětí homosexuálními páry je až moc reálné téma. Určitě důležitější než hyperloop z Brna do Vídně.

+1/−2
12.4.2017 16:29

J52a22n 83H40r34u90z46a 8394528839287

No, mladý pane Japonsko nebo Německo je ekonomicky trošinku jinde než ČR. Takže moře miliard, které se nacpaly do obnovy železniční sítě, která zdaleka není tak důležitá jako silně zanedbávaná silniční je maximum možného. Hyperloop v Brně bude asi tak jako brněnské metro. V řečích politiků. Rozpočet naší republiky je srovnatelný s obratem jediné německé firmy např. E.ON. Na rozdíl třeba od USA je naše hromadná doprava na slušné úrovni.

+1/−1
12.4.2017 15:21

J97a56n 92S32ý13k19o50r27a 1827476579480

No, pane Hrůza, vlastně máte pravdu. My jsme malí, chudí, připokakaní ....

+1/−1
12.4.2017 15:59
Foto

V49l43a10d19i43m58í96r 11Š35ť39a10s86t60n71ý 1851866865713

Opravdu si myslíte, že na našich 400km na délku potřebujeme vlak parametrů TGV? Ještě tak kdyby ta trať byla součástí mezinárodní trasy napříč Evropou, jinak ne.

0/0
12.4.2017 17:31

J11a34n 63R25á13ž 1949573554160

Také mám problém s podporou prosazování zvyšování rychlosti rychlíků nad 200km, mimo jedné páteřní transevropské trati, jejíž výstavbu bychom si opravdu zasloužili, ale ještě větší problémy mám s tím, že expresní rychlík z Brna do Prahy stojí v každém malém městečku, v Pardubicích má už 10 minut zpoždění a kousek před Prahou zuřím u okna stojícího vlaku. Jinak: Je mi celkem lhostejné, zda jízdní doba rychlíku z Brna do Prahy je 2,30h nebo 1,55h, čehož se dá dosáhnout redukcí zastávek, ale není mi lhostejné, že se na tuto jízdní dobu nemohu spolehnout.

+2/0
12.4.2017 19:54
Foto

B10r59o60n95i51s15l64a45v 89G90a90b36r95y93š 2862269721

Jakých "našich 400 km"? Proč pořád uvažujete jen v parametrech ČR? Kontinent, jehož jsme součástí, je mnohem větší. Dálnice taky nekončí na hranicích státu.

0/0
12.4.2017 21:20
Foto

V27l92a45d52i47m64í39r 94Š75ť56a23s84t27n96ý 1241856125893

Pane Gabryši...Ještě tak kdyby ta trať byla součástí mezinárodní trasy napříč Evropou...zkuste číst příspěvky až do konce

0/0
13.4.2017 10:11
Foto

B11r74o78n14i45s54l17a50v 95G95a79b73r38y69š 2382859311

Samozřejmě čtu. Divím se právě tomu, proč jste vůbec napsal "našich 400 km".

0/0
13.4.2017 10:40



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.