Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

nedávno jsme nějakou trať dostavěli, ne? do Mošnova na letiště ;-)

0 0
možnosti
SL

Ano. Odhaduji to na celé 2-3km ! ;-D

0 0
možnosti
Foto

Dobrý blog. Vzhledem ke zvyšujícímu se přelidnění si myslím, že jiné řešení než hromadná doprava není (tedy alespoň do doby než se nám podaří najít Cimrmanův nákres teleportačního sprchového koutu)... R^

0 0
možnosti
Foto

Malthus je symbolem varování lidstva před přemnožením v 18. století ...

Koncem 19. století byly jedním z největších problémů velkých měst koňské bobky. Výpočty ukazovaly, že rostoucí města se utopí v hnoji. Odborníci navrhovali řešení ...

Začátkem 70. let 20 století odborníci varovali před přicházející dobou ledovou ...

Pak nás varovali odborníci před hrozným DDT, pak nebezpečnými freony ...

Dnes se těmto blbostem smějeme.

0 0
možnosti
BG

Hromadné dopravě jsem věnoval posledních 17 let života, v posledních 5 letech na vědecké úrovni.

Lapidárně řečeno jsem zjistil to, že velmi mnoho lidí ještě pořád považuje veřejnou dopravu (kromě letecké) za socku, od které si umažou ruce, kde jim kdosi něco ukradne, kde to smrdí, kde se mačkají a tak dále. Zároveň ve svém uvažování o budoucím bydlišti nejdou do takové hloubky, aby dokázali předvídat, jak jejich každodenní cesta za povinnostmi a zábavou bude náročná a jak moc je to ovlivní. Mnohem raději budou ucpávat ulice auty, protože si tam mohou pustit rádio a klimatizaci. Přitom už nevidí, kolik peněz jejich provoz stojí na to, jakou část denní doby je využíváno. Přiznám se, že jsem až moc líný na to, abych měl auto. Ale o tom se můžu rozepsat jinde.

Základem je kvalitní hromadná doprava ve městech. Není ve městě tolik místa, aby měl každý auto. Proto se zhruba ve městech od 10 tis. obyvatel zřizuje MHD, ale každý stát má jiné limity. V Basileji ve Švýcarsku, která je počtem obyvatel shodná s Plzní, je asi dvakrát tak větší objem hromadné dopravy než v Plzni. Pokud bude MHD kvalitní, lidé ji budou vyhledávat a nebudou marnit čas v kolonách, které nikomu neprospívají.

Je třeba se tedy zasadit o to, aby lidé hromadnou dopravu vyhledávali. A když první krok neudělají lidé (protože je tam nelze nutit násilím), musí jej logicky udělat stát potažmo města. Jenže města kašlou na nějaké zefektivnění dopravy. V Praze už dávno měla být čtvrtá trasa metra nebo tramvaje do Bohnic. Na Kladně, v Havířově nebo v Třebíči by dávno měly jezdit trolejbusy. Na Ostravsku by se měla zvětšit tramvajová a trolejbusová síť, zejména do Orlové, která má s Ostravou doslova tragické spojení. V celé republice by měl platit jednotný tarif, ať už jedu kýmkoliv a čímkoliv. A to nemluvě o vysokorychlostních tratích. Argument, že je naše země malá, je hloupý, neboť nejsme ostrovem v širém moři. Jestliže jsou mezinárodní dálnice, pak by i VRT měly být celoevropským projektem.

4 0
možnosti
JR

J37a63r94a 48R78a18n48k

12. 4. 2017 20:40

Proto maji velka mesta na jinych kontinentech velka parkoviste na periferii a hromadnou dopravu z techto parkovist a autobusy maji nosice pro kola, to snad u nas take....

0 0
možnosti
Foto

Investujte, ale ze svého.

Netahejte do toho násilím daňové poplatníky. Založte si firmu, sežeňte kapitál a hurá do toho. Budu Vám držet palce.

1 2
možnosti
BG

Ne. Veřejná hromadná doprava osob je služba státu veškeré veřejnosti. A zejména těm, kteří z nějakého důvodu nemohou nebo nechtějí použít auto.

2 0
možnosti
Foto

Mi rychlost 160 stačí. Život nejsou dostihy.

2 0
možnosti
VK

No, adopce dětí homosexuálními páry je až moc reálné téma. Určitě důležitější než hyperloop z Brna do Vídně.

1 2
možnosti
JH

J34a18n 38H72r87u91z32a

12. 4. 2017 15:21

No, mladý pane Japonsko nebo Německo je ekonomicky trošinku jinde než ČR. Takže moře miliard, které se nacpaly do obnovy železniční sítě, která zdaleka není tak důležitá jako silně zanedbávaná silniční je maximum možného. Hyperloop v Brně bude asi tak jako brněnské metro. V řečích politiků. Rozpočet naší republiky je srovnatelný s obratem jediné německé firmy např. E.ON. Na rozdíl třeba od USA je naše hromadná doprava na slušné úrovni.

1 1
možnosti
JS

J55a12n 43S35ý34k55o29r73a

12. 4. 2017 15:59

No, pane Hrůza, vlastně máte pravdu. My jsme malí, chudí, připokakaní ....

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS