Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a17r27o27s96l38a26v 37P95a24k47o88s32t82a 7113845102527

nedávno jsme nějakou trať dostavěli, ne? do Mošnova na letiště ;-)

0/0
13.4.2017 13:33

S30t31a77n90i20s81l52a11v 97L32á66t54a52l 8198597631681

Ano. Odhaduji to na celé 2-3km ! ;-D

0/0
18.4.2017 9:23
Foto

J86a76n 82Ř61e22h42á75č79e50k 7870546211235

Dobrý blog. Vzhledem ke zvyšujícímu se přelidnění si myslím, že jiné řešení než hromadná doprava není (tedy alespoň do doby než se nám podaří najít Cimrmanův nákres teleportačního sprchového koutu)... R^

0/0
13.4.2017 3:40

F10r98a28n68t86i94š42e53k 96P44e73t95r40í93k 6695511714371

Malthus je symbolem varování lidstva před přemnožením v 18. století ...

Koncem 19. století byly jedním z největších problémů velkých měst koňské bobky. Výpočty ukazovaly, že rostoucí města se utopí v hnoji. Odborníci navrhovali řešení ...

Začátkem 70. let 20 století odborníci varovali před přicházející dobou ledovou ...

Pak nás varovali odborníci před hrozným DDT, pak nebezpečnými freony ...

Dnes se těmto blbostem smějeme.

0/0
13.4.2017 7:44
Foto

B38r67o23n24i18s26l89a17v 87G11a21b68r93y97š 2882849321

Hromadné dopravě jsem věnoval posledních 17 let života, v posledních 5 letech na vědecké úrovni.

Lapidárně řečeno jsem zjistil to, že velmi mnoho lidí ještě pořád považuje veřejnou dopravu (kromě letecké) za socku, od které si umažou ruce, kde jim kdosi něco ukradne, kde to smrdí, kde se mačkají a tak dále. Zároveň ve svém uvažování o budoucím bydlišti nejdou do takové hloubky, aby dokázali předvídat, jak jejich každodenní cesta za povinnostmi a zábavou bude náročná a jak moc je to ovlivní. Mnohem raději budou ucpávat ulice auty, protože si tam mohou pustit rádio a klimatizaci. Přitom už nevidí, kolik peněz jejich provoz stojí na to, jakou část denní doby je využíváno. Přiznám se, že jsem až moc líný na to, abych měl auto. Ale o tom se můžu rozepsat jinde.

Základem je kvalitní hromadná doprava ve městech. Není ve městě tolik místa, aby měl každý auto. Proto se zhruba ve městech od 10 tis. obyvatel zřizuje MHD, ale každý stát má jiné limity. V Basileji ve Švýcarsku, která je počtem obyvatel shodná s Plzní, je asi dvakrát tak větší objem hromadné dopravy než v Plzni. Pokud bude MHD kvalitní, lidé ji budou vyhledávat a nebudou marnit čas v kolonách, které nikomu neprospívají.

Je třeba se tedy zasadit o to, aby lidé hromadnou dopravu vyhledávali. A když první krok neudělají lidé (protože je tam nelze nutit násilím), musí jej logicky udělat stát potažmo města. Jenže města kašlou na nějaké zefektivnění dopravy. V Praze už dávno měla být čtvrtá trasa metra nebo tramvaje do Bohnic. Na Kladně, v Havířově nebo v Třebíči by dávno měly jezdit trolejbusy. Na Ostravsku by se měla zvětšit tramvajová a trolejbusová síť, zejména do Orlové, která má s Ostravou doslova tragické spojení. V celé republice by měl platit jednotný tarif, ať už jedu kýmkoliv a čímkoliv. A to nemluvě o vysokorychlostních tratích. Argument, že je naše země malá, je hloupý, neboť nejsme ostrovem v širém moři. Jestliže jsou mezinárodní dálnice, pak by i VRT měly být celoevropským projektem.

+4/0
12.4.2017 20:13

J66a35r82a 31R63a30n25k 1891416199641

Proto maji velka mesta na jinych kontinentech velka parkoviste na periferii a hromadnou dopravu z techto parkovist a autobusy maji nosice pro kola, to snad u nas take....

0/0
12.4.2017 20:40
Foto

B81r48o15n37i78s59l25a52v 98G84a90b11r78y79š 2172419411

Jsme sice Češi, ale také jsme Češi. Všechno, co funguje, se prostě musí zničit. Z jakého důvodu jsou počmárané tramvaje a poškrábaná skla? Proč se neistaluje víc automatů na jízdenky? Proč nemůžou být zastávky pěkné s moderními přístřešky a aplikuje se provedení "antivandal"?

Takovým by to chtělo trochu přivřít kyslík.

0/0
12.4.2017 21:03

P37e50t75r 17L55a70n13g26e87r 6155745470972

zajímavé, v podstatě byste o tom mohl napsat i samostatný blog

0/0
13.4.2017 15:01
Foto

B33r76o17n34i35s49l94a83v 88G44a81b45r84y46š 2752339131

Uvažoval jsem o tom. Určitě by mě to bavilo. Ale pak bych se dočetl, jaké kraviny jsem to vlastně vymyslel, že jsem dopravní teoretik, že tomu nerozumím a dopravní praktici tomu rozumějí víc.

0/0
13.4.2017 15:14

F51r56a88n82t61i90š42e57k 36P76e12t21r89í53k 6505151114611

Investujte, ale ze svého.

Netahejte do toho násilím daňové poplatníky. Založte si firmu, sežeňte kapitál a hurá do toho. Budu Vám držet palce.

+1/−2
12.4.2017 17:26
Foto

B24r93o53n54i66s45l57a48v 15G92a71b69r33y36š 2912849631

Ne. Veřejná hromadná doprava osob je služba státu veškeré veřejnosti. A zejména těm, kteří z nějakého důvodu nemohou nebo nechtějí použít auto.

+2/0
12.4.2017 20:14

J27a57r24a 71R85a73n75k 1971716919721

Zajimave, ze se prave v teto diskusi vubec nemysli na duchodce a invalidy, kteri obcas svuj ridicak musi odevzdat.

0/0
12.4.2017 20:39
Foto

B97r90o41n39i82s84l61a39v 59G96a89b52r34y23š 2842499851

Pro někoho tato skupina lidí neexistuje a bezbariérovost VHOD se dělá jen tak z plezíru.

0/0
12.4.2017 21:01

F65r52a75n28t15i88š33e56k 85P89e38t30r76í55k 6935531844491

To je ale úplně jiné téma.

Ale budiž. Pokud zrušíme krajské dotace mimo sociálních a zrušíme ČNB, tak se můžou důchody hned zvednout o 100 % a není potřebné žádné násilí pro řešení veřejné hromadné dopravy důchodců.

0/0
13.4.2017 7:38

F23r61a41n85t48i74š61e34k 65P37e15t88r57í10k 6345891414291

Takže násilí, to je pravé řešení veřejné hromadné dopravy.

:-/

0/0
13.4.2017 7:35
Foto

B26r53o91n11i17s81l95a94v 33G19a81b51r94y98š 2492739701

Ne.

0/0
13.4.2017 8:14

F86r53a78n14t10i65š80e33k 95P51e96t41r37í94k 6865231744361

Navrhujete například:

"V celé republice by měl platit jednotný tarif, ať už jedu kýmkoliv a čímkoliv."

:-/

To se dá uskutečnit buď použitím nějaké formy násilí proti spoluobčanům nebo můžete založit firmu, která to použije jako ekonomický model podnikání. Variantu dvě asi uskutečnit nechcete, takže logicky navrhujete použít násilí.

0/0
13.4.2017 8:33

J41o56s22e53f 59C89h53ý51l52e52k 5247417169490

Mi rychlost 160 stačí. Život nejsou dostihy.

+2/0
12.4.2017 16:45
Foto

H83o38n46z45a 61P24r25o86v21a77z21n40í98k 8628941237947

Choďte pěšky.

0/−1
12.4.2017 17:00

P37e29t71r 18L27a58n43g93e88r 6595585230372

Rv

0/0
13.4.2017 15:02

V18l63a44d56i57m98í58r 50K60r59y21c53h44t43á41l28e89k 4892569397562

No, adopce dětí homosexuálními páry je až moc reálné téma. Určitě důležitější než hyperloop z Brna do Vídně.

+1/−2
12.4.2017 16:29

J85a22n 44H40r65u78z12a 8504728649667

No, mladý pane Japonsko nebo Německo je ekonomicky trošinku jinde než ČR. Takže moře miliard, které se nacpaly do obnovy železniční sítě, která zdaleka není tak důležitá jako silně zanedbávaná silniční je maximum možného. Hyperloop v Brně bude asi tak jako brněnské metro. V řečích politiků. Rozpočet naší republiky je srovnatelný s obratem jediné německé firmy např. E.ON. Na rozdíl třeba od USA je naše hromadná doprava na slušné úrovni.

+1/−1
12.4.2017 15:21

J73a83n 68S57ý94k51o15r94a 1637536759690

No, pane Hrůza, vlastně máte pravdu. My jsme malí, chudí, připokakaní ....

+1/−1
12.4.2017 15:59
Foto

V60l64a81d24i11m74í98r 69Š12ť82a79s31t51n10ý 1261906295563

Opravdu si myslíte, že na našich 400km na délku potřebujeme vlak parametrů TGV? Ještě tak kdyby ta trať byla součástí mezinárodní trasy napříč Evropou, jinak ne.

0/0
12.4.2017 17:31

J10a87n 94R53á79ž 1609743834330

Také mám problém s podporou prosazování zvyšování rychlosti rychlíků nad 200km, mimo jedné páteřní transevropské trati, jejíž výstavbu bychom si opravdu zasloužili, ale ještě větší problémy mám s tím, že expresní rychlík z Brna do Prahy stojí v každém malém městečku, v Pardubicích má už 10 minut zpoždění a kousek před Prahou zuřím u okna stojícího vlaku. Jinak: Je mi celkem lhostejné, zda jízdní doba rychlíku z Brna do Prahy je 2,30h nebo 1,55h, čehož se dá dosáhnout redukcí zastávek, ale není mi lhostejné, že se na tuto jízdní dobu nemohu spolehnout.

+2/0
12.4.2017 19:54
Foto

B47r84o60n74i13s20l52a83v 75G83a63b11r74y72š 2932639891

Jakých "našich 400 km"? Proč pořád uvažujete jen v parametrech ČR? Kontinent, jehož jsme součástí, je mnohem větší. Dálnice taky nekončí na hranicích státu.

0/0
12.4.2017 21:20
Foto

V13l46a16d94i35m23í75r 17Š53ť87a73s16t83n31ý 1491276515603

Pane Gabryši...Ještě tak kdyby ta trať byla součástí mezinárodní trasy napříč Evropou...zkuste číst příspěvky až do konce

0/0
13.4.2017 10:11
Foto

B83r51o18n76i21s98l25a49v 17G64a55b34r24y10š 2882889561

Samozřejmě čtu. Divím se právě tomu, proč jste vůbec napsal "našich 400 km".

0/0
13.4.2017 10:40



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.